בושם חדש ומרגש מבית שאנל מושק רשמית היום ה 1 לספטמבר ברחבי העולם.
הכירו את ה CHANEL No.5 L’Eau – גרסה חדשה, קלילה ופרשית יותר לבושם האייקוני שאנל 5.

על שאנל 5 וההשראה:
הבושם שאנל 5 הינו הבושם הראשון מבית שאנל אשר הושק לפני קרוב למאה שנה בשנת 1921.
קוקו שאנל שהיתה מעצבת האופנה הראשונה בהיסטוריה שהחליטה לייצור גם בושם משלה, ביקשה בזמנו מבשם הבית ארנסט ביואקס שייצור עבורה ניחוח מיוחד שאין כמוהו. וכך הגיעו אל שאנל הגיעו חמישה בשמים שונים שנרקחו עבורה לבחירתה כשהם ממוספרים על מנת שתוכל להבחין ביניהם. שאנל בחרה בהחלטיות במספר 5 שהכי מצא חן בעיניה ומכאן השם האייקוני No 5.
הבושם שאנל 5 היה גם הבושם הראשון בתקופתו שהורכב מחמישים מרכיבים שונים, ושאנל נהגה להתיז אותו בנדיבות על עצמה וגם ברחבי בית האופנה והעניקה דוגמיות שלו ללקוחותיה הקרובים ולחברותיה. רק מאוחר יותר כשראתה שהחל להיווצר ביקוש ועניין סביבו השיקה אותו לקהל הרחב.
הבושם אכן הפך להצלחה גדולה, לקלאסיקה ולסמל סטטוס של נשים אלגנטיות בעלות טעם משובח. יש שיגידו שהוא הפך למפורסם הודות לפרזנטורית הנועזת מרלין מונרו כשנשאלה באחד הראיונות ברדיו מה היא לובשת כשהיא הולכת לישון בלילה והיא השיבה: שאנל מס 5 (סרטון).
הגרסאות השונות לשאנל 5
מאז ומתמיד הבושם שאנל 5 היווה מקור להשראה עבור אמני הבישום בבית שאנל שניסו ליצור לו פרשנויות רבות.
כבר בשנת 1924, ארנסט ביאוקס יוצר הגרסה הראשונה יצר גם גרסת או דה טואלט. אבל רק שנים רבות לאחר מכן בשנת 1986 ז’ק פולג’ (Jacques Polge) יצר את גרסת ה Eau de Parfum. לקחו לו עוד 20 שנה להעז וליצור בושם בנוסחה אחרת בשם Eau Première שהושק בשנת 2007.
אגב, ז’ק פולג’ שמכונה “האף” של שאנל וליווה את שאנל החל משנת 1978 אחראי על הרבה מאוד בשמי שאנל נחשקים לאישה ולגבר כמו הקוקו מדמואזל, סדרת הצ’אנס, כל סדרת האלור לאישה ולגבר, הEgoiste לגבר, הבלו דה שאנל המדהים לגבר ועוד – תוכלו לקרוא עוד על כך בפוסט בשמים חושניים ויוקרתיים שכתבתי בשנה שעברה.
CHANEL N°5 L’EAU – 2016 – החדש
על הגרסה החדשה CHANEL N°5 L’EAU אחראי אוליבר פולג’, בנו ויורש תפקידו של ז’ק פולג’.
ללא ספק אתגר גדול עמד בפני אוליבר פולג’ בבואו לשנות בושם אייקוני שכזה והוא אכן עמל על פיתוחו במשך שלוש שנים. פולג’ החל לבחון מחדש כל מרכיב מחדש כדי להבין את התפקיד שלו, ותוך כדי שהוא משמר את המורשת רבת השנים של שאנל 5 הצליח ליצור איזון חדש של תרכובות ומינון אידיאלי של רעננות וניחוח עכשווי. בשאנל מדגישים שלא מדובר בגרסה מדוללת של שאנל 5 או במי קולון אלא ביצירה בפני עצמה, המביאה איתה גל של רעננות ופשטות מודרנית בהתאם לרוח התקופה של היום שמסמלת ניקיון, פשטות ומינימליזם שאפשר לראות גם בסגנון הלבוש של היום, בעיצובי הבית ובמדיה הדיגיטלית.
הניחוח

הפירוש של המילה L’Eau בצרפתית היא מים ומשהו שמסמל רעננות וזרימה. בגרסה החדשה פולג’ חידד את התווים ההדריים והעציים, הוריד תווים פודרתיים ותווי וניל ויסמין והוסיף תווים ירוקים. כך הפך את הגרסה החדשה לפחות רשמית וייצוגית ויותר מינימליסטית וטבעית. הניחוח החדש הוא עצי, פרשי-פרחוני ויותר סבוני מהשאנל 5.
פירוט המרכיבים:
תווים עליוניים: לימון, מנדרינה, תפוז, נרולי
תווי אמצע: ורד אדום, יסמין, ילאנג ילאנג
תווי בסיס: וטיבר, ארז, מאסק
העיצוב
כבר ע”פ האריזה החדשה ושקיפות הנוזל ניתן להבחין בהבדל. בניגוד לצבע הדבש העז של השאנל 5 הקלאסי כאן הנוזל שקפקף ירקרק.
אריזת הזכוכית הקלאסית שמלווה חלק גדול מבשמי שאנל שמרה על צורתה. המכסה בעל הזכוכית המשופעת אגב מייצג את הבית של שאנל בפריז וצורתו נוצרה בהשראת כיכר ונדום בה הוא ממוקם.
שמו של הבושם מצוין רק בתווית אחת, מינימיליזם קלאסי לשמו.
הבושם מגיע בתוך אריזת קרטון שעוטפת אותו ובה תבליט הבושם במשחקי אור וצל.
גם אריזת הקרטון החיצונית הינה לבנה עם שוליים שחורים שמהדהדת את ההסטוריה של שאנל ואת הכוח הנצחי של הסגנון הגרפי של המותג.
הפנים של המותג:

הדוגמנית שנבחרה ללוות את הקמפיין לבושם החדש היא לילי רוז דפ, בתם הבכורה של ג’וני דפ וונסה פאראדי שהחלה את שיתוף הפעולה הראשון שלה עם המותג בקמפיין למשקפי השמש. דפ משקפת את הרוח הצעירה והרעננה של הדמות שכולם חושבים שהם מכירים אבל היא בעצם אישיות רבת פנים, מלאה בהפתעות שממציאה את עצמה שוב ושוב מחדש.
רעננות
רוח צעירה ומודרנית
ברוח התקופה, האסתטיקה הנקייה של הצילום שהתפתחה בעקבות האינסטגרם והמדיה החברתית השיקו בשאנל גם סדרת סרטונים ייחודיים כדי להבליט את הניקיון והרעננות שמייצג הבושם החדש, ומי שעוקבת אחר האינסטגרם שלי בוודאי יודעת כמה שאני מתחברת לסגנון הנקי הזה ולסרטוני אנימציה קצרים.
יחד עם הקמפיין סביב השקת הבושם צירפו בשאנל את ההאשטאג המדליק #youknowmeandyoudont ואת #newchanel5, תוכלו להקליק על כל אחד מההאשטאגים ולראות את כל השיתופים של הבושם החדש במדיות החברתיות.
שלי
והגרסה שלי בהשראת הסרטונים:
The Self-Portrait of a Perfume – Inside CHANEL
לסקירות נוספות של מוצרי שאנל בבלוג הקליקו כאן.
לסקירות נוספות של בשמים בבלוג הקליקו כאן
רוצות לדעת מתי מתפרסם הפוסט הבא בבלוג? מוזמנות להקליק כאן ולהצטרף למנויות לבלוג באמצעות המייל.
מוזמנים לעקוב אחריי גם באינסטגרם, בפייסבוק, בפינטרסט ובערוץ היוטיוב.
3 תגובות
מהפנט!
תודה! ♥
Pingback: מתוקתקת - סדרת הבוטיק של שאנל בישראל LES EXCLUSIFS DE CHANEL