מהדורת בישום חדשה לאביב-קיץ 2019 והפעם על הפרק עשרה בשמים מעניינים וייחודיים ממשפחות בשמים שונות. כבכל שנה מסקרן ומעניין אותי לראות כל פעם מחדש את ההשקות של כל מותג לעונה החמה – חלקם יוצרים פרשנות חדשה לאחד מהבשמים המוכרים שלהם וחלקם יוצרים ניחוח חדש לגמרי. המגוון תמיד רחב ובאמת יכול לקלוע לכל טעם: פרשי, מתקתק, חושני, מאסקי, הדרי, ירקרק, סבוני או ארומטי ועוד. לאור הביקוש כללתי הפעם בשמים גם לאישה וגם לגבר ולקראת סוף הפוסט מחכים לכם עדכוני בישום נוספים מהתקופה האחרונה.
טום פורד לאישה ולגבר Tom Ford Costa Azzura Acqua
עצי, ארומטי, רענן

גרסה חדשה, קרירה וקיצית לבושם “Costa Azzurra” של טום פורד שהושק לראשונה ב-2014 כחלק מסדרת הבשמים הכחולים, בהם הניחוח המפורסם והאהוב “נרולי פורטופינו”.
הגרסה החדשה נוצרה בהשראת הקסם שבמפגשי הרוחות על חוף הים ותמהיל ניחוחות העצים ועשב הארומה המלוחה של החול והמים לצד חמימות השמש על הגוף. הבושם מורכב מתווים פריכים של לימון לצד ברושים, ערער והדס. תויי הבסיס הם ענבר, שרף עץ מסטיק ולאבדנום. גם האריזה שלו מביאה לידי ביטוי את חווית הניחוח בצורת הזכוכית החלבית בגוון הכחול הקריר והאותיות הזהובות בגוון החול, ממש כמו פירוש השם שלו “קוסטה אזורה אקווה” (החוף הכחול).
בשמי הסדרה הזו מתאימים גם לגבר וגם לאישה ובעיניי הבושם הזה נוטה להיות מעט גברי יותר מאחרים. כדאי בכל זאת לנסות אותו עליכם ולבחון כיצד הוא מתקבל ולקחת בחשבון שמדובר בגרסת או דה טואלט קלילה שנועדה לימים החמים וביצועי העמידות בהתאם. בהזדמנות זו כשאתם מגיעים לעמדה של טום פורד אמליץ לכם לנסות עוד ניחוח קייצי נפלא בעל נגיעות קוקוס שסקרתי בשנה שעברה והפך אצלי מהר מאוד לאהבה גדולה והוא ה-Eau De Soleil Blanc.
מחיר: 50 מ”ל: 485 ₪, 100 מ”ל: 685 ₪
ניתן להשיג: ברשתות סופר פארם, אפריל, המשביר לצרכן, רשת BE.
לסקירות נוספות של מוצרי טום פורד בבלוג >>
נרסיסו רודריגז “Narciso Rodriguez “Pure Musc For Her
מאסקי, פרחוני, נקי

ניחוח חדש אלגנטי, מרענן ונקי למעצב העל נרסיסו רודריגז שמצטרף לסדרת הבשמים האייקונית For Her.
הניחוח מכיל תווים דומיננטיים של מאסק שמזוהה עם כל בשמי רודריגז לצד פרחים לבנים וקשמיר. מתאים לכל שעות היום, עמיד לאורך שעות, נעים ושונה מאוד מכל בשמי נרסיסו עד כה. ככל שהוא נפתח הוא הופך ליותר נקי ופודרתי, אישית לי ממש מזכיר ריח של כביסה לבנה ונקייה.
עיצוב הבקבוק שומר על הקווים הנקיים של הסדרה המוכרת והאהובה וזוכה לגרסה הכי יפה בעיניי עד כה, מכסה שחור ובקבוק לבן חלבי. נרסיסו עצמו אמר עם השקת הבושם שהוא בעצמו תמיד חושב בשחור ולבן. בעיניו השחור הוא יסוד גרפי חזק, מעין תעלומה, בעוד הלבן מגלם את הטוהר ויחדיו הם יוצרים אשליה.
נרסיסו מזמין את הנשים ללבוש את הבושם לבדו או לנסות ולשלב אותו עם אחד או יותר מבשמי הסדרה על מנת ליצור ניחוח חדש וייחודי. כחובבת ידועה של בשמי המותג לקחתי על עצמי את האתגר וניסיתי לשלב אותו יחד עם ה For Her Edt (השחור) והשילוב היה מהמם.
מחיר מומלץ לצרכן : 50 מ”ל 458 ש”ח, 100 מ”ל, 598 ש”ח.
לכל סקירות בשמי נרסיסו רודריגז בבלוג >>
קלואה נומאד או דה טואלט Chloe – Nomade Eau de Toilette
פירותי, פרחוני, עצי

בדיוק שנה לאחר שהגיע אלינו הניחוח החדש מבית קלואה “קלואה נומאד או דה פרפיום” משיקים בקלואה גרסת או דה טואלט חדשה שמתוארת כגרסה שטופת שמש של האו דה פרפיום בעלת מרכיבים טבעיים.
הניחוח החדש שנרקח ע”י אותו אמן הבישום קוונטין ביש, מכיל תווים פירותיים ופרחוניים של ליצ’י ופרח הפרזיה לצד תווים עציים של אזוב ואלון. כבר כתבתי בעבר שניחוח הבושם הראשון מזכיר לי מאוד את בשמי הלאב סטורי בשל התווים ההדריים והמתקתקים שבו ואני מוצאת את הניחוח החדש מאוד מאוד דומה לראשון. אם הייתי צריכה לבחור בין שניהם הייתי הולכת דווקא על החדש כי הוא מרגיש יותר קליל ורך והעמידות שלו עדיין ארוכה (אני לא חושבת שאי פעם ניסיתי בושם של קלואה שלא היה עמיד עליי לאורך כל היום והם ללא ספק מצטיינים בעמידות ארוכה).

הבקבוק נראה כמעט זהה לבקבוק הראשון וההבדל היחיד ביניהם הוא בגוון הסרט שהופך לבהיר וצהבהב יותר כמו גם אריזת הקרטון ששונה בחיצוניותה מאריזת הניחוח הראשון.
מחיר מומלץ לצרכן: 50 מ”ל 429 ש”ח, 75 מ”ל, 515 ש”ח.
לסקירת הבושם הראשון בסדרה Chloe – Nomade Eau de Perfume >>
כל הסקירות של בשמי קלואה כאן >>
לנקום Lancome – La Vie Est Belle en Rose Edt
פירותי, מתוק, ורדים
ניחוח חדש לבושם האייקוני “לה ויה בל” של לנקום, שהושק לראשונה ב 2012 והפך במהרה לבושם הנמכר ביותר של המותג וגם זכה לשלל גרסאות מאז. הגרסה החדשה “לה ויה בל אן רוז” הינה גרסת או דה טואלט רכה ופרחונית שנוצרה בהשראת פרח הפאוני והורד. הגוון הורוד מהווה מרכיב מרכזי בסדרת הבישום והורד מסמל נשיות ואושר שהינו חלק מהפילוסופיה שעומדת מאחורי הבושם לה ויה בל (החיים יפים בצרפתית) המצהירה על יופיים של החיים.
הגרסה החדשה רעננה, קייצית ומודרנית יותר ואני אישית מצאתי אותה כעדינה והפרחונית ביותר מכל הגרסאות של לה ויה בל שאני מכירה. הבושם הורכב ע”י צמד הבשמים אן פליפו ודומיניק רופיון ששבו לשתף פעולה, כאשר גישותיהם המיוחדות הולידו הרמוניה חדשה וייחודית. ניחוח האיריס שבולט בבושם הראשון קיבל כיוון פרחוני רענן ובהיר יותר בשילוב פרח הפאוני לצד הורד, לצד תווים של מושק, אלגום קרמי, ברגמוט רענן, פלפל ורוד ואקורד של פירות אדומים.
העיצוב החדש של הבושם זוכה להדגשת הצבע הורוד ע”י משולש שחוצה אותו דרך החלק העליון כמוסיף לו פילטר ורוד ואופטימי על החיים. הסרט המוכר הקשור על צוואר הבקבוק גם הוא מקבל ביטוי בורוד.
מחירים: 50 מ”ל 249 ש”ח, 75 מ”ל, 349 ש”ח.
להשיג בנקודות המכירה של לנקום ברשתות סופר פארם, המשביר לצרכן, ניו פארם, אפריל ובפרפומריות מובחרות.
מיו מיו טוויסט “Miu Miu Twist“
פרחוני, עצי, הדרי
ניחוח חדש מצטרף למשפחת בשמי ה”מיו מיו” בשם “מיו מיו טוויסט”. הטוויסט בא לידי ביטוי כבר במראה החדש ששונה מקודמיו – מראה הבד הרקום השתנה מעט ושינה את צורתו לסגנון אמנותי מודרני בסגנון קאמפי אלגנטי בדמות תכשיטי בודואר. המכסה העגול הפך לפקק מסיבי יותר הנושא את חתימת המותג והבקבוק קיבל גוון ורדרד. על צוואר הבקבוק נשאר לוגו המותג בתוספת פס מוזהב ההמתגת אותו כיצירה של Miu Miu.

הטוויסט מתקבל גם בניחוח שמאוד מזכיר לי בבסיסו את הניחוח הקודם של מיו מיו שסקרתי, הוא מצד אחד נושא את אותה הקלילות המתקתקה עם הפרשיות המעניינת הודות לתווי התפוז ברגמוט ופריחת עץ התפוח, אך מצד שני הוא מרגיש יותר עצי ומעט מעושן וזאת בשל תווי הבסיס של עץ הארז בשילוב אלמנט חדש ומעניין: ענבר ורוד שמזכיר קנה סוכר חרוך.
מחיר: 50 מ”ל 459 ש”ח, 100 מ”ל, 615 ש”ח.
להשיג ברשתות הפארם המובחרות.
ג’ו מלון Jo Malone London – Lupin & Patchouli – Brit Collection
מתובל, פרחוני, פרשי
בג’ו מלון השיקו לקראת האביב את “קולקציית בריט” – קולקציית ניחוחות במהדורה מוגבלת, המבוססת על פרחי בר ועשבי פרא הגדלים בטבע הקסום ומלא היופי. בקולקציה חמישה בשמי קולון ייחודיים המגיעים בבקבוקים קטנים ומקסימים המעוטרים בתרשימים של המרכיבים העיקריים שנושא כל ניחוח.
לאחר שניסיתי את מגוון הבשמים בחרתי את הניחוח “Lupin & Patchouli” שמצא חן בעיניי יותר מכולם. מרבית הבשמים באוסף מאוד ירוקים ולמיטב הבנתי דווקא לא מדובר בבסט סלר של הקולקציה בזמן שיש אחרים שממש נחטפו איך שהגיעו, אבל אני מרגישה שיש לי מספיק בשמים ירקרקים בסגנון והניחוח שלו הוא זה שמשך אותי מבין כולם. הבושם נוצר בהשראת צבעי הפריחה ומכיל שילוב מעניין של ניגודי מרכיבים כגון פרחי תורמוס, ורד, פאטצ’ולי ומנדרינה. הפלפל הורוד מוסיף את הפן המתובל והעמוק יותר ויחד נוצר שילוב מוצלח של בושם נשי, מתקתק, פרשי, קריספי ובעל עמידות מפתיעה ביותר. מתאים בהחלט לעונה החמה, לשעות היום והערב. לדעתי שילוב שלו עם בושם נוסף מהסדרה שהוא ירקרק יותר ופחות מתקתק יכול לצאת אף יותר מעניין.
כאמור בקולקציה תמצאו ניחוחות ירוקים ועציים יותר כגון “Hemlock & Bergamot” – ניחוח קריספי מודרני בעל נגיעות של מלפפון טרי, “Cade & Cedarwood” – ניחוח עצי מעושן בעל נגיעות של וניל, “Willow & Amber” – תווי ערבה וענבר חושני בשילוב עץ וקשמיר ו-“Nette & Wild Achillea” – המכיל תווים ירוקים של סרפד ואכילאה על מצע של מושק לבן.
את בשמי ג’ו מלון ואת בשמי המהדורה המוגבלת ניתן להשיג בחנויות ג’ו מלון לונדון בקניון רמת אביב, קניון TLV FASHION MALL בתל אביב וקניון ממילא בירושלים.
מחיר: 265 ₪ ל-30 מ”ל. בנוסף על כל רכישה של שני בשמים מהקולקציה או של קו הניחוחות המלא תוכלו לקבל קופסת פח בעיצוב תואם למזכרת.
קנזו Kenzo – Flower by Kenzo – Eau de Vie
נשי, פרחוני, פודרתי
ניחוח נוסף הצטרף לסדרת בשמי הקנזו “Flower by Kenzo” שהושקה לראשונה בשנת 2000 עם הניחוח הקלאסי הראשון “Flower by kenzo” ומאז ממשיכה לחדש עם שלל גרסאות ופרשנויות שונות. החזון שעומד מאחורי קנזו ביצירת הסדרה שבא לביטוי בסרטון קמפיין מרהיב הוא להביא את הפרח אל העיר האורבנית ולהפיח בה רעננות קסומה ויוצאת דופן. הפרג האדום בעיני קנזו טקדה מייסד המותג, מסמל משהו פרוע, עליז ובלתי מנוצח ובא לידי ביטוי גם בעיצובי האופנה שלו. דווקא בגלל שהפרג הוא חסר ריח האתגר הכי גדול היה לתת לו ביטוי באמצעות סדרת ניחוחות שהפכה לאייקונית.
הניחוח החדש “Flower by Kenzo – Eau de Vie” בגרסת או דה פרפיום, נוצר בהשראת חגיגת רגעי השמחה הנוכחיים ומקבל עוצמות מחוזקות של תווי ג’ינג’ר תוסס, תמציות נרולי פרחוניות, פריחת תפוזים ושושנה בולגרית לצד זרעי טונקה ומושק לבן. התוצאה היא ניחוח עוצמתי וחושני יותר שיתאים לאוהבות הניחוחות החמים והפודרתיים.
העיצוב של הבקבוק הקלאסי נשמר עם ביטוי חדש להופעתו של הפרג האדום המאפיין את כל בשמי הסדרה. אגב, כל אחד מהגדלים השונים של בשמי קנזו נוטה בעיצובו לצד אחר, כך שברגע שמעמידים אותם אחד לצד השני מתקבל מראה של שיח פרחים מקסים.
מחיר: 50 מ”ל – 329 ש”ח, 100 מ”ל – 449 ש”ח.
ניתן להשיג בכל רשתות הפארם המובחרות.
ל’אוקסיטן L’Ocittane Herbae
ירוק, ארומטי

בל’אוקסיטן השיקו ניחוח חדש ירוק, ארומטי, פירותי ורענן לרגל האביב. הבושם “Herbae” נוצר בהשראת יופיו הפראי של הטבע בפרובאנס, רעננות עשבי הפרא ומעבה היערות הירוקים. הוא מכיל תווים של ברגמוט לימוני, גרגרי פלפל, ורד בר, פטל, מאסק ועץ קשמרן. יחד נוצר ניחוח שונה מאוד ממה שאני מכירה, מאוד ירוק ומאוד עשבי.
האריזה מקסימה ומשדרת את מהות הבושם, בקבוק שקוף שניתן לראות דרכו את הנוזל הירקרק. על צוואר הבקבוק קשור סרט מחומר טבעי והפקק נושא את לוגו המותג. לניחוח גם סדרת טיפוח תואמת הכוללת חלב גוף, ג’ל רחצה, קרם ידיים, סבון מוצק ומארזי מתנה.
מחיר: 50 מ”ל – 299 ש”ח, 100 מ”ל- 399 ש”ח.
ניתן להשיג ברשת חנויות L’OCCITANE ובאתר הישראלי של ל’אוקסיטן.
בשמים לגברים
טיירי מוגלר – אליאן לגבר “Thierry Mugler “Alien Man
אוריינטלי, עצי, עור

כתבתי לא מעט בבלוג על הבשמים המיוחדים של טיירי מוגלר לאישה ולכן שמחתי מאוד לגלות שלאחרונה השיקו בבית המותג ניחוח גברי חדש בגרסת או דה טואלט שמשלים את הגרסה הנשית של הבושם האייקוני “אליאן” (2005).
הניחוח ארומטי, מעושן, עצי ומשתייך למשפחת ניחוחות העור. הניחוח הסמלי של האליאן הוא הסמבק יסמין ואילו כאן הוא השתנה לפריחת אוסמנטוס עם משמש, קשמיר, לבנדר וענבר לבן. לבושם גם תווים מעניינים נוספים כמו שמיר, אניס ומנטה שמגבירים את הירקרקות והחריפות שלו. ניחוח די דומיננטי בהתחלה ולוקח לו זמן להתפתח על העור. שונה מאוד בעיניי מהניחוח הנשי המתוק והחושני.

צורת הבקבוק של האליאן לגבר חדשה לגמרי ושונה מבשמי טיירי מוגלר לגבר עד עתה. היא שומרת על המבנה הבסיסי והעתידני של הגרסה הנשית שעוצבה בהשראת המדע הבדיוני (מה שמאפיין הרבה מעיצוביו של מוגלר). אך הקווים של הגרסה הגברית הפכו לישרים וברורים יותר והבקבוק ממש מזכיר לי חללית. עיטורי הזהב הוחלפו בקו כסוף מוצק וגוון הבקבוק הפך לכהה יותר, כמעט שחור לגמרי עם רמיזות של הגוון הסגול כשמביטים בזכוכית הבושם מבעד לאור. על הצד האחורי למעלה ניתן לראות את סמל הכוכב שמופיע על סדרת בשמי האנג’ל של טיירי מוגלר לאישה ולגבר.
מחיר: 100 מ”ל, 420 ₪. להשיג ברשתות הפארם המובחרות.
לכל הסקירות של בשמי טיירי מוגלר בבלוג >>
ארמני קוד אבסולו – Giorgio Armani – Armani Code Absolu
אוריינטלי, מתובל, מתקתק

ניחוח חדש לסדרת ה”ארמני קוד” המצליחה מבית מעצב העל ג’ורג’יו ארמני. בשמי הסדרה שהושקה לראשונה ב-2004 מאופיינים כחושניים, מתובלים המשלבים בתוכם תווים עציים, הדריים ומתוקים.
הארמני קוד הראשון והאייקוני מכיל בבסיסו מרכיב מאוד דומיננטי של פולי טונקה. הטונקה הוא צמח שגדל בדרום אמריקה וזרעיו מזכירים ניחוחות עמוקים של וניל, שקד, קינמון וציפורן שמעניקים לבושם את האופי החמים-מתוק והאוריינטלי. לדעתי זו גם הסיבה שהוא אהוב על כל כך הרבה נשים.
היוצר של הבושם הראשון הוא אנטואן מזונדייה, מי שאחראי גם ליצירתו של הניחוח החדש “ארמני קוד אבסולו”, והפעם הוא העניק לו פרשנות חושנית, קרמית ועשירה יותר שכוללת שילוב מעניין של מרכיבים מתוקים וחושניים כגון טונקה, וניל כהה, ליקר רום, נגיעה של זמש לצד תווים מרעננים ונוצצים של מנדרינה ירוקה, תפוח ופרחי תפוז. השילוב הזה יוצר עומק ודואליות מאוד מעניינת והופך אותו לבושם שמתאים כמעט לכל עונה.
בקבוק הבושם נשאר זהה בצורתו לאריזות הקודמות וזכה לגוון זהב שמפניה יפיפיה תוך שהוא שומר על המראה הקלאסי של הקווים הנקיים עם המכסה המצופה בלק שחור ובוהק מעוטר בלוגו המותג, כשמתחתיו החגורה השחורה, המחוספסת והעדינה המזכירה את חגורת הטוקסידו מעיצוביו של ארמני.
בעיניי מדובר בגרסה מאוד מאוד מוצלחת. הבושם מתפתח נפלא על העור ויש לו עמידות די ארוכה. בארמני מגדירים אותו כניחוח המיועד לגבר כריזמטי, חכם, נועז ובעל אישיות חזקה ומפתה. עם זאת אני כל כך אהבתי אותו שאני שוקלת לאמץ אותו לעצמי. אגב, בארמני השיקו לאורך השנים כל מיני גרסאות מעניינות של ארמני קוד גם לאישה ובקרוב אמורה לצאת גרסה נשית של “ארמני קוד אבסולו”, שטרם ידוע לי אם תגיע לארץ ואני בהחלט סופר סקרנית לבדוק.
מחירים: 60 מ”ל – 329 ₪, 110 מ”ל – 399 ₪
להשיג ברשתות סופר פארם, המשביר לצרכן, BE, אפריל ובפרפומריות מובחרות
עדכון אוגוסט 2019 – מהדורת בישום נוספת של בשמי קיץ עלתה לבלוג. קישור כאן >>
עדכוני בישום נוספים:
- לפני כחודשיים הייתי בהשקת בישום של מותגי הנישה “פרפיום דה מארלי” ו“אינטיו” בנוכחות מנהל ההדרכה העולמי. היה מרתק ומלא בניחוחות משכרים (הכל התפרסם בסטוריז שלי, חלק עדיין בהיילייטס ואני בהחלט ממליצה לכם לעקוב אחריי שם). הבושם הפייבוריט שלי לנשים מבית פרפיום דה מארלי הוא ה-“Delina” המהמם שאני נהנית ממנו מאוד, ולגברים “Layton”, “Pegasus” ו-“Percival”. מקווה מאוד שאוכל להקדיש להם את מקומם הראוי כאן בבלוג בהמשך, ובינתיים ממליצה לכם בחום ללכת ולבדוק אותם מקרוב בסניפי רשת אפריל ובכלל להתרשם מהמבחר המרהיב של בשמי הבוטיק שיש להם בחנויות.
- כדאי לכם גם לקרוא את הסקירה שהקדשתי לאחרונה לבשמי קריד אוונטוס לגבר ולאישה, הם מאוד מתאימים לאביב-קיץ וקוצרים אינסוף מחמאות.
- לפני כשנתיים פירסמתי פה פוסט על בשמי הקולקציה האקסקלוסיבית של שאנל שהגיעה פעמיים לארץ לדוכן פופ אפ זמני ומאז קיבלתי אינספור שאלות לגבי היכן ניתן להשיגם, ולכן ואני שמחה לבשר גם כאן (עדכון חם בסטורי עלה כבר קודם) שכעת תוכלו לנסות מקרוב ולרכוש את בשמי הקולקציה ובשמים ייחודים נוספים של שאנל בשני הבוטיקים החדשים שנפתחו בקניון רמת אביב ובקניון האופנה גינדי, תל אביב.
- גם לכריסטיאן דיור יש קולקציית אקסקלוסיב מיוחדת שנמכרת בבוטיק דיור בקניון גינדי בתל אביב וממשיכה להתעדכן ולהתחדש. כדאי לבדוק.
- גרלן השיקו לאחרונה ניחוח חדש ואביבי בסדרת המון גרלן. הקדשתי לו פוסט מיוחד כאן.
- בושם חדש ונפלא נוסף לגבר שניסיתי והמלצתי עליו לכמה מכרים הוא המון בלאן אקספלורר. עצי, ארומטי, פרשי ונעים. מתאים גם לקהל צעיר וגם לקהל בוגר ונמכר במחיר די נוח לכל כיס.
עד כאן להפעם. מקווה שמצאתם את הפוסט מועיל ואם כן אתם מוזמנים לשתף אותו עם חבריכם באמצעות כפתורי השיתוף למטה. יש עוד המון סקירות של בשמים בבלוג בקישור הזה, מוזמנים להיעזר בהם ולכתוב לי בתגובות כאן או בפרסום בפייסבוק אם יש בשמים מסוימים שתרצו שאסקור כאן.
אביב שמח, ריחני ופורח! ♥
אני גם בפייסבוק ובאינסטגרם, בואו להגיד שלום, לשאול שאלות ולהתעדכן בכל ההשקות החדשות ראשונות באמצעות הסטוריז.
*ניתן לבטל את ההרשמה בכל עת
*הבשמים התקבלו לסקירה
5 תגובות
תודה. נהניתי לקרוא . אגש למדף לבדוק כמה מהם??
תודה רבה רבקה! מקווה שתמצאי ניחוחות לטעמך :) ?
היי אירית!
אני מאד נהנית מהסקירות שלך, כל כך מושקעות ואיכותיות (בשמים זה האהבה שלי?)
תודה רבה על התגובה המקסימה ונעים להכיר! תמיד אוהבת להכיר עוד אוהבי בשמים ♥
בקרוב תעלנה סקירות חדשות על בשמים חדשים ומעניינים לקיץ :)
מוזמנת להמשיך לעקוב כאן וגם באינסטגרם ובפייסבוק לעדכונים מהירים יותר:
דף פייסבוק: https://www.facebook.com/Metukteket
אינסטגרם: https://instagram.com/metukteket
רכשתי juliette has a gun הוא לא מריח כלום כאילו אני משפריצה מים
עלה לי 219 ש”ח מה לעשות?
רחל